Smile, you're on candid camera!

Och så var det torsdag igen. De förlovade frukostarnas dag. Äta-lunch-ute-dagen och den stora blöjbytardagen. Den här veckan är det sportlov i komunen men just blöjbytandet kändes som en dålig B-film idag. Från att ha varit lugnt och fridfullt brakade allt lös på samma gång.
 
En bajsblöja. En bajsblöja till. Ännu en bajsblöja.
 
När hoppar en finurlig liten gubbe upp och utbrister att jag är med i dolda kameran?
 
Känner mig nästan som en dokusåpakändis som har en journalist i släptåg. Titta noga nu, jag gör det bara en gång. Det här är min presentation av mitt yrke. Bajs. Bajs. Bajs. Barnet klart. Lämna tillbaka till mellanmålsplatsen. Leende kollega. Mera bajs. Bring it on, jag är redo. Bajsbekämparen Åsa! Idag drog jag vinstlotten.
 
Inkomster, utgifter. Såklart. Men vore det inte bra (i alla fall mer logiskt!) om inkomsterna kom före utgifterna?
 
Jag skulle ge vad som helst för att få veta vad de där små huvudena egentligen tänker på där på bordet. Se mig som en enorm filur (dessutom ur grodperspektiv!) som drar på plasthandskar med ett *snap* och som hela tiden pratar om den där nedrans bilen som sitter på väggen.
 
"Åååh, titta på bilen... vilken färg har den".
"Nu är du klar, nu åker hissen ner.. ända ner till golvet."
"Färdig!"
 
Nästa barn.
 
"Åååh, titta på bilen... vilken färg har den".
"Nu är du klar, nu åker hissen ner.. ända ner till golvet."
"Färdig!"
 
Idag var det lite att göra. Jämfört med en vanlig torsdag. Men allting skedde på fel tid. Mitt i mellanmålet! Barn på barn på barn på barn. Och hungriga barn som tittade länge på mellanmålsmackorna. Till slut så.
 
Ja visst ja, samtidigt fanns ju större barn på toaletterna som blev klara och fick vänta.
"Å jobbiga Åsa som bara tjatar om bilar. Jag torkar mig snart själv!"
 
Det borde vara bonus och löneförhöjningar på att utföra skitjobb vareviga dag. När kollega E spetsade näsan och hittade mera bajs, fem minuter innan jag slutade slängde jag in handduken och gav bort den blöjan. Promenaden hem blev uppfriskande!
 
Såå, hur har eran eftermiddag sett ut?
#1 - - Denise:

Inte like mycket bajsblöjor men en massa gäster, samtal och datorfix med härliga 11 timmar på jobb ;)