Karlsson har punkterat däcket på sin ford...

Le. Se glad ut. Var positiv. Det går nog bra. Se det möjliga. Strunta i det omöjliga. Sluta var så negativ. Det löser sig. Alltid. Lyssna på mig. Jag kan. Jag vet. Lär dig. Försvara dig. Gnäll inte.
 
Stå för vad du gör. Vet du inte vad du gör? Le ändå. Det ordnar sig.
 
Tro inte att du kan mer än andra. Lyssna på den som vet bäst. Den som kan mest. Den som alltid gör rätt. Det löser sig. Gör på ditt sätt, men gör som jag säger. Använd dina ideer, men låt mig ta del av dem först. Har du det jobbigt. Ja, men jag har det värre.
 
Fatta egna beslut, men jag gör om dem sen. Fattar du inte beslut. Börja. Stå på dig.
Kompromissa, men inte med mig.
 
Ta åt dig av kritik. Mest den negativa. Någon annan lär du inte få. Lyssna när du blir tillsagd. Protestera inte. Stå för vad du säger. Vad du tycker. Vad du anser. Ha en egen åsikt. Jag lyssnar ändå inte. Sitter du tyst skäller jag på dig. Pratar du för mycket vet du inte vad du gör.
 
Tyck lagom. Säg lagom. Mena lagom. Skriv, gör, anse lagom. Lagom. Lagom. Lagom. Tro ingenting. Du vet vad du kan. Du vet vad du tycker. Men tyck som jag. Det blir enklast. Berätta allting för mig. Jag säger ingenting till dig. Skriv ner det viktiga. Jag läser aldrig. Läs vad jag skrivit. Det är viktigt.
 
Bestäm ingenting utan mig. Jag vill vara med. Du får rätta dig efter mig. Varför är jag inte uppdaterad? Varför berättar du ingenting för mig? Jag vet ju ingenting.  
#1 - - Denise:

En stulen text? Citat från bok? Eller tankar från Åsas hjärta?

Svar: Det är jag, jag, jag och lite mera jag!
Åsa

#2 - - Denise:

Vill du dela med dig av tankarna? <3

Svar: Det kan vi ta när vi ses :)
Åsa