Är det nu jag ska inse att jag är vuxen och att jag bör kliva igen?

Jag tyckte det var stort att börja högstadiet. Få lämnna mellanstadiet och allt vad det innebär och äntligen få blandas med alla stora elever i korridorerna. De där som alltid gick med väskan på halvsvaj, alltid fick ha skor på sig hela dagarna och de som alltid vandrade mellan klassrummen. När du väl börjat högstadiet var det inte så märkvärdigt. Bara väldigt mycket mer att göra, fast mer på ett helt annat sätt.

Högstadiet var väl ingenting efter en tid. Gymnasiet däremot, det var stort. Eller? Ja, en stund. Studenten var märkvärdig och att komma in på universitetet slog allting. Det är först idag, alldeles nyss det slog mig. Vad händer nu då? Fick för mig att logga in på vår sida från skolan, bara för att kolla läget, sådär som man alltid gör ett par gånger i veckan. Det var så länge sedan sist. Men där fanns ingenting att se. Nej just ja, jag behöver ju inte beblanda mig mer med den sidan, de uppgifterna eller lärarna. Jag är klar. Examensbeviset ligger på hyllan och jag kan helt enkelt sluta bry mig om allt som har med kau att göra. Verkar dock som en sista liten grej är inplanerad i aulan i slutet på mars. Men det är frivilligt och dessutom helt i andra änden av ansträngande. 

Så ja, nu ska jag väl kliva ytterligare ett steg då eller? Vad händer när man slutat universitetet? När man har en yrkestitel? Det kanske är dags att börja jobba på riktigt? Och vi får väl se hur snabbt det går med den saken ;)