För ordningens och sekretessens skull är det bäst jag upplyser er.

Nu under sommaren arbetar jag på Degerfors Kommun som växeltelefonist (a.k.a. Växelhäxa). Efter semestrarna börjar jag på nästa jobb. Förskollärare på 100% på en förskola här i Karlskoga. Wiho. Det är ju sånt jag vill pyssla med. Telefoner i all ära, men ingenting slår mina barn. Än så länge. Det får arbeta hårt om det ska vinna. Vad det nu kan tänkas vara.
 
Har varit iväg och hälsat på dem idag. Fick schema och hälsade på ett barn. Fanns nämligen inga fler kvar. Det kommer bli så bra! Det vet jag redan nu faktiskt. Jag gillar stället skarpt och de verkade tycka att det blir trevligt att jag kommer dit. Åh! Längtar.
 
Imorgon är det torsdag och lång dag i växeln. På fredag ska jag busa med Emely och har dessutom kort dag. Redan(!) klockan tre är dagen slut. Tänk, i höst finns det dagar jag slutar redan före ett. Ojojoj! Fast å andra sidan slutar jag klockan sex när jag har stängning. Nog om det.
 
Växelhäxan återkommer med livstecken vad det lider...
#1 - - Denise:

Jag vill också busa med Emely! Jag vill också ha ett jobb där jag ibland kan få gå hem 1. Jag vill också ha ett normalt liv :(