Tänk, den där dagen letade faktiskt upp mig. Och jag ljuger inte.

Idag har jag fått se, lukta, känna och beundra det faktiska beviset på att jag nu mer helt och fullt ärligt kan kalla mig för utbildad och examinerad (kanske samma betydelse, men ändå!) lärare mot yngre åldrar. Ja, förskollärare då om det ska vara noga. Mitt bevis på att jag innehar en yrkestitel. Ett examensbevis. Wow. Jag började nyss på den där otroligt stora skolan med förvirrande korridorer och nu, ja nu är det klart. Choop.

Barnen idag var både snälla, tillmötesgående, fulla av nyfikenhet och skötsamma. Hur gör man för att få sådan harmoni i en barngrupp!? I min värld är det här praktexempel på hur ett "duktigt" förskolebarn ska vara. Barn ska vara busiga, men lyssna. Barn ska vara lite småkavata och ifrågasätta men samtidigt veta vad som är rätt och fel. Jag har hittat dem! Spontansamlingar, rasttider och frågetecken. Men en riktigt bra dag. Imorgon jobbar jag mitt livs första stängning. Spännande. Halv-sex-tiden på en fredag. Rockigt.

Nu går jag och inbillar mig att jag får rena och fina tänder för imorgon ska farbror tand ta en kik i mitt gap.
Jag ska till tandläkaren, helt frivilligt. Tycker mindre bra om den yrkeskategorin. Men som sagt, tandkrämen skriker innifrån badrummet och jag är trött. En lång dag idag, en lång dag igår och en lång dag imorgon. Helg?! Social tid med Emely och Camilla igår. Shopping och pressentplanering och en massa annat sånt där som bara blir. Social tid med Johanna och Linn idag. Fika, tjejsnack och en massa sånt där som bara vi kan. Dessutom en jättesnabb fika med Eva och la familia före. Lite för snabb kanske. Tänk att tidsaspekter är så jobbigt när man är liten!