Ajkea!

Lite spontant sådär fick sig IKEA ett besök idag. Vi behövde en sovrumslampa och jag hade lust att hitta på någonting. Så ja, en tur fick det bli. Hittade en massa skoj och en massa mindre skoj. Så som kön i restaurangen. Lång, men ganska snabb. Dock är det alltid tråkigt att köa!

Kom hem med diverse prylar och pinaler.
Satte upp lite nya kort på väggen i hallen. Jättefina kort faktiskt. Tio stycken till antalet och sex av dem är jag stolt ägare till upphovsrätten på. Fyra tillhör Emely.  Det lär minsann inte bli skoj när vi en vacker dag ska flytta ut. Hål, hål, hål, hål och lite mera hål. Nåja, så illa är det inte än. Vi får väl bo här länge så vi kan skylla på slitage sen ;)

Köpte varsitt nytt täcke också.
För till sommaren tänker jag minsann inte dela! Två element under samma värmekälla. Ajaj, inte bra. Dessutom kan vi ju använda de snygga bäddsetet jag införskaffade tidigt i höstas. Perfekt! Stannade till på gallerix och plockade med en spegel hem också. En sån där "kolla-mig-i-innan-man-går-utanför-dörren-för-att-se-om-man-ser-okej-ut-och-bekräftelse-på-att-det-inte-finns-någon-tandkräm-runt-munnen-spegel". Ja, just det. Vi sätter den mitt emot hatthyllan precis innanför dörren. Det blir nog bra. Undrar bara vad jag ska muta uppsättaren med?!

Lite käk, lite shopping, lite mullrande
och ett ps3-move senare befinner vi oss på hemmaplan igen. Bilderna är uppsatta, täckena instoppade i skåpet i väntan på varmare väder och spegeln placerad på golvet nedanför sin framtida plats i väntan på hägning imorgonförmiddag. Och jo, vi kom faktiskt hem med en lampa också. Och under den står sängen som jag nu tänker uppsöka och stanna i några timmar. Godnatt!
#1 - - Denise:

Va har hänt med dina blogginlägg??