Vi (jag) har gått och blivit med kamera

Yep. Tillsammans med tre miljoner andra mellandagsreabesökare (ska vi leka hänga gubbe?) trängdes vi i Örebro igår eftermiddag. Givetvis skulle vi kliva in på affären som jag alltid får ont i huvudet av, a.k.a Mediamarkt. Igår gick det dock helt okej, kanske med tanke på att vi letade efter systemkamera. Iih. Jag har hur länge som helst haft en liten löjlig dröm om att äga en systemkamera och ta världens finaste bilder och bli jätteduktig. Typ. Men som sagt, åtre till mediamarkt. Fanns ett antal, men ingen av större intresse. För en liten budget satte vi upp faktiskt. Inga 25.000-kameror här inte.

Begav oss till Elgiganten istället och strosade runt bland alla svarta mojänger.
Tråkgit föresten att de ska vara svarta allihop. Sak samma, blev hänvisade till en modell som låg billigt i jämföresle med de andra och katching. Den fick följa med hem. Och faktiskt, jag är nöjd. Trots att jag knappt fått peta på den på hela gårdagskvällen. Inom en snar framtid kanske jag investerar i ett närbildsobjektiv. Ja, det heter väl något annat men alla förstår vad jag menar! Och när jag kommit på hur jag ska ansluta minneskortet till datorn kanske jag bjussar på någon bild.

Kanske ska börja fila på en årskrönika...