Social varelse

Hur gör man, rent konkret, för att bli en social varelse på två ben? Jag känner ingen som är så osocial och tillbakadragande som mig själv. Det värsta jag vet är mängder av folk, om jag är ensam. Om någon är med mig spelar det ingen roll. Men själv, glöm!

Egentligen kanske det inte är det sociala som är fel, för ibland kan jag ju vara social. Och att träffa nytt folk gör mig inte så mycket heller. Men hallå, vad är galet liksom?!

Bland det värsta jag vet är att prata i telefonen. Det finns sådär tre-fyra personer jag utan problem kan prata med. I övrigt nä! Bara tanken på att behöva svara i telefonen ger mig maxpuls på två sekunder. Än värre om jag själv måste ringa någon. Det går ju att skjuta upp en stund, vilket gör mig galen.

Även om jag vet att människor inte är farliga eller ska bita mig drar jag mig för sånt där jag måste träffa på någon rent fysiskt. Jag till och med drar mig för att gå ner och säga upp lägenheten.. vilket är illa. Riktigt illa!
#1 - - Denise:

Det ar darfor det ar sa kul att tvınga dıg att rınga folk nar ja ar med ^^

du far ga socıalkurs med mıtt jobb sa ska du se att det gar over!