Ajaj, hobbies är inte bra.

Hur länge har jag inte blivit irriterad över ordet "amigurumi" överallt. Ett, jag har aldrig fattat vad det gått ut på. Två, jag har aldrig kunnat uttala det!

 

Ja, så nu då till min nyfunna hobby. Jag behöver inget mer säga va? Jag har efter mycket om och men lärt mig säga A-M-I-G-U-R-U-M-I. Och letat fram lite mönster på nätet. För att göra det så simpelt som möjligt i början tänker jag göra den rosa varelsen på bilden. Länk till bilden och ett tillhörande inlägg hittar ni här.

 

Det känns som det ändå föll mig i smaken, kommit till varv tolv hittils och ja, titta på klockan. Jag borde sova för länge sedan! Jag skrev ut mönstret och lär nog sitta uppe en stund till, fast i sängen. Imorgon väntas resultat. Föresten blir min filur grön och inte rosa. En genustänkande filur tror jag minsann.