Inte riktigt mig själv

Jag är trött, så trött. Är det vädret? Är det skolan? Är det flytten? Eller är det något annat? Energin har krypit ner i tårna och gömt sig. Ingenting känns riktigt roligt just nu.

Gårdagens lilla tabbe med utebliven avhandlingsläsning som senare slutade bättre än väntat gjorde mig glad i sisådär en timme. Dagens framsteg - prata på lektionen gjorde mig varken eller. Det kändes inte ens konstigt eller jobbigt på något sätt. Att jag dessutom, idag på rim&ramsor-lektionen sjöng för i alla fall tretton främmande människor gör mig förvånad. Jag? Nä, jag måste drömt!

My point of view här är ändå att det där hade jag kunnat leva på en hel vecka förr.
Nu utgjorde det en jätteliten del av min dag. Vad betyder det? Har jag hittat något annat att glädjas åt? Har jag hittat en sån där period igen? Ingenting känns kul. Jag är inte ens livrädd inför morgondagens musikspråkadag. Vad händer?! Jag kommer med största sannorlikhet göra bort mig, göra "fel" eller gå hem med röda kinder. So what? Har jag sjungit i helklass kan jag väl snubbla på en mattkant eller nåt också?!