Spännande fredag.

Fredag ja. Oerhört spännande dag. Började med att helt enkelt tvärvägra att gå ur sängen imorse. Men det gick bra det med. På dryga 20 minuter hann jag gå ur sängen, se mänsklig ut, äta frukost och bege mig ner till bussen. Det går bara man vill!

I skolan hade vi seminarium på uppgiften med barnkonventionen och barnboken. Intressant. Helt ärligt var det bland de mest givande på länge. Kul att se (och höra med för den delen) hur nio andra kopplat ihop samma artiklar med olika böcker. Allt ifrån Astrid Lindgren till Alfons Åberg. Majoriteten viasde sig vara just Lindgren. Hon är bäst!

Slutade tidigare än planerat och vi traskade hem till Johannas place för en kaffe. Jag tror säkert hon hade en baktanke med det hela för gräsmattan fördes på tal. Så ja, vi kröp omkring med en "grässax" och kapade de fula grässtråna. Arean av mattan råkar väl vara typ tre kvadrat. Så nej, gräsklippare är inte att införskaffa. Det blev så snyggt så efter vår lilla renovering.

BE köpte med CBO från donken vilket vi stoppade in i grötintaget framför teven och vänner. We like. Väl hemma placerade jag mig i sängen för bokläsning (se senare inlägg). Helt otroligt bra bok!! Det hela slutade med en stunds vila. Tror inte jag vaknat riktigt än och det ska då tilläggas att vi kom hem halv fem. Hmm. Är det fredag så är det.

Imorgon hade vi planerat en stunds besök på Jägarstigen. Bara så ni vet ;o)