Go out and take a shower

Någon där uppe verkar vara på dåligt humör. Det regnar som fan och har gjort ganska länge nu. Det låter i och för sig ganska mysigt, men det går ju inte att vara ute. Jovars, med regnkläder så. Men för att inte skämma ut mig för mycket tänker jag inte gå ut och hoppa i vattenpölarna själv! Jag får väl roa mig med att plocka här inne i stället. Har fått någon slags städmani igen. Men får kanske fokusera på att plocka ner i väskor istället. Imorgon åker vi nämligen till Karlskoga och vaktar hus, med tillhörande katt!

Igår hade vi en superduper mysig dag på stan. Johanna och vi. Synd bara att jag med mitt shoppinghumör inte hittade ett skit förutom en väska. Jag som ville ha så mycket och som kunde köpa så mycket med min nyinkommna lön. Men icke. En väska för fina 349.- kände jag faktiskt att jag kunde kosta på mig. Plus mat och sånt då. Köpte i och för sig hårfärg och lite annat smått och gott på Maxi. Så hela slutsumman kanske hamnade på 700-800.- riksdaler. Riktigt duktigt för att vara jag med shoppinglust.

Passade även på att stanna till vid vattentornet på Kronoparken och vandra upp för den fina trappen och kika på utsikten. 243 steg (eller om det nu var 234), 43 meter rakt upp. Huh! Men upp kom jag och fint var det där uppe. Stjärna i kanten för mig! Vette tusan om det ska göras någon mer gång dock..

Vi ordnade ihop en jättegod kycklingsallad till lunch, (märk att JAG stekte kycklingen och tog faktiskt initiativ till maträtten, medan min andra halva skötte just den andra halvan av maten, salladen) kanske mer blev en kombineras kyckling-pasta sallad. Men god blev den i alla fall och vi var extra duktiga när vi fick i oss sallad! Stjärna till oss! Ikväll satsar vi på toast och omelett med baconet som inte kom med i lunchen.