Helt äckligt slut!

Examinationen imorse blev seg. Vi gick ut som grupp två idag och gjorde vårt jobb helt enkelt. För en gångs skull kan jag ändå sätta en muntlig redovisning/examination på min pluslista. Jag sa något och jag tyckte något. Jag gjorde helt enkelt det jag satt därframe för. Fick väl kanske inte favoritfrågan, men hur stora är oddsen på 21 frågor att just den jag vill svara på kommer upp. Jag känner mig ändå hyffsat nöjd med dagen och förväntar mig faktiskt att bli godkänd nu!


Förklaring på ovanstående examinationsform. Vi satt studiegruppvis vid tavlan som i en panel. Därav namnet på examinationaformen, paneldebatt. Var och en i gruppen fick dra ett påstående som vi i förhand fått plugga kring. Den som drog lappen fick sedan säga vad han/hon tyckte och trodde med bas i litteraturen. När vederbörande sagt sitt fick de övriga i gruppen vara med och tycka och tänka. När alla i gruppen sedan var klara fick resten av klassen säga sitt. Done.



Direkt efter paneldebatten hade vi bokat in ett möte med Lovisa, vår personliga handledare i kursen. Diskuterade lite snabbt igenom vad vi egentligen tyckte och tänke om diverse saker. Till och med jag tyckte. Kursutvärderingen borde upp igen och att uppdates på Its knappt förekommer. I alla fall inte i tid. Kvällen innan får vi ofta veta var vi ska vara dagen därpå och alla har minsann inte tid att sitta online 24/7 för att få reda på sånt. Nu råkar jag inte vara en av dessa, men ändå.

I övrigt har eftermiddagen spenderats på Basungatan. Johanna och jag har spelat Yatzy, som förövrigt gick skit, och fikat. Mysigt! Var länge sen sist!

Ikväll kan jag nästan garantera att jag antingen kommer somna i soffan eller hamna i sängen astidigt! Är rikigt trött och förmodligen är det alla spänningar och all stress från examinationen som släpper nu. Huvudvärken har infunnit sig och allting känns så trögt. Nu vet jag hur det känns att vara instängd i en sirapsflaska.