Dag 01 – Om mig

Åsa. 21 år fylda. Sambo på riktigt sen en månad tillbaka. Ja, vi bodde ju ihop innan, men nu flyttade vi hit tillsammans. Till Karlskoga alltså. Föddes i Karlstad, men uppväxt i Storfors. Byn som gud glömde.

Gick grundskolan på Kroppaskolan, som förövrigt byggdes klar lagom tills ja började ettan. Fyran började vi på Vargbroskolan som var den "riktiga" skolan där alla andra gått tidigare. Typ min syster. Gymnasiet i Kristinehamn, samhällsprogrammet och ja, de blev nog ganska bra betyg där också. Tillräckligt för att jag i kombination med högskoleprovet kom in i Karlstad på lärarlinjen. Där har ni mig, med målet att bli förskollelärare. I alla fall just nu. Socionom är väl inte helt uteslutet fortfarande!

Annars, rent privat hatar jag att ha fel. Älskar att få organisera och domdera. Kanske inte alltid så synligt, men jodå, även solen har sina fläckar. Önskar att man kunde hjälpas åt mera och inte bara förlita sig på att allt blir gjort. Vad enkelt allt vore om man fanns till för varandra och hjälpte till. Vad snabbt allt sulle gå istället för att tjata och irritera sig på allt som inte blir klart.

Älskar färgen blå, hatar svampar, ogillar starkt att diska men gör det ändå! Tar alltid död på blommor och andra levande organismer som tar sig innanför min dörr. Givetvis inte människor eller djur, men mer "obetydliga" varelser. Otroligt morgontrött, och kvällstrött med för den delen. Det finns inget skönare än att krypa ihop under täcket och sova om man helt enkelt är trött!

That's it. Fråga om ni nu mot all förmodan skulle undra nåt!