Nananana... nanana

Jag är duktig! Jag är riktigt duktig faktiskt. Eller kanske enormt duktig. Fruktansvärt duktig. Ja, ni förstår nog. D-U-K-T-I-G ! Gick upp hyffsat tidigt imorse även om jag var ledig. Halv nio närmare bestämt. Snosade bara en timme. Bara det är duktigt minsann.

- Åt gröt till frukost. Den var inte god, men tanken var duktig.

- Letade reda på en skoluppgift (artikel om barnperspektiv och rättigheter typ), som ska vara klar på torsdag. Läste den och skrev ner lite ord. Det är duktigt.

- Hittade länken (via FB såklart) till en dokumentär läraren ville vi skulle se till Torsdag också. "Hon ville ju inte lyda". Förövrigt riktigt bra, men hemsk! Barnaga har varit officiellt förbjudet i Sverige sedan 1979. Sedan när är det då okej att slå sina barn idag?? Jag blir så arg...! Hur som haver, det var duktigt att se dokumentären även om de inte ska vara gjort förrän till Torsdag.

- Dammade därefter ur bokhyllan och flyttade runt lite saker så det inte ser lika rörigt ut längre. We like! Det är duktigt. Städade ut lite onödiga papper och slängde bort.

- Fortsatte in i badrummet och dammade och sorterade även där. Duktiga jag!

All sorts karaktär har varit duktig idag! Både städ-, plugg- och ordningskaraktären!

Som en liten parentes till det hela gjorde vi om i "köket" igår. Vände på en bänk och insåg att det blev mycket rymligare i just "köket", aka. diskbänken.

- - -

Imorgon förväntar jag mig nästan besök och grillpremiär. Bara så du vet ^^