Torsdag den 22 oktober 2009

Glömde berätta hur hurtig jag var igår. BE började skolan åtta och vi gick ner dit tillsammans. Jag mest som sällskap. Gick ner mot centrum fast inte ända fram. Genade in vid den där stora byggnaden som gör kaffe. Jag tror jag ska bosätta mig utanför där varje morgon. Den kaffedoften fick mig att sväva den sista biten fram till skolan. Uh så gott!

Lämnade av BE och fortsatte själv på cykelvägen. Hade inte en aning om var jag skulle gå eller var jag till slut skulle komma fram. Men vad gör man inte. Spänningen roade mig. Hamnade till slut på Hagaleden i några sekunder. Vidare förbi Vågmästarn och ner emot Lamberget. Efter drygt åttio minuters gående, varav femtio själv, insåg jag att jag "kom fram" nästan där vi började promenaden ner mot skolan. På något sätt måste jag gått runt utan att själv inse var jag egentligen befann mig. Det kändes rikrigt skönt efteråt faktiskt.

Tänk, JAG var en låång promenad rikare och frukostäten redan innan klockan nio. Och allt på min lediga dag till och med.