Torsdag den 27 november

Idag har jag egentligen bara fyra saker att säga:

1. Mitt takfönster går äntligen att öppna igen! Isen har uppenbarligen släppt och allt är frid och fröjd igen. Tror jag i alla fall. För just nu står det öppet i alla fall och det verkar inte vara något fel på det.

2. Min uppsats kom hem idag. Den har nämligen varit ute på en liten resa. Nej då, men uppsatsen från förra kursen menar jag så klart. "Lärande och kunskapsbildning". Ärligt talat, jag tror aldrig jag blivit så glad av att läsa en uppsats jag gjort. Inte för att skryta nu, men den var väl sisådär drygt 20 sidor lång (med framsida och alltsånt där formellt). Jag tror hon hade skrivit Bra! eller mycket bra! på nästan varje sida. Åh, vad lycklig man känner sig då!

3. Vi har haft forumspel idag! Mellan 9.00 och 16.00. Ganska intressant och lärorikt - skönt att kunna släppa på någon spärr i alla fall. Blev faktiskt lite "släppa-loss" övningar och roligheter. Segt på slutet dock. (Skriver om det här för att jag måste - inför en examinationsuppgift).

4. Men det kanske allra viktigaste idag är att min absolut bästaste bästa fyller 19! Och jag tycker det är så förbannat synd att vi inte kan ses och fira tillsammans - precis som förr. Men sånt är livet och det är bara att acceptera det helt enkelt. Hur som helst. Jag älskar dig vännen <3