2006

jahopp, ja ska väl hålla mitt löfte från igår.. dvs. sammanfatta det gångna året då.. jag vet inte riktigt hur.. men på något sätt ska de väl utföras.. hmm.. förra nyårsaftonen var jag hemma hos pojkvännen o "firade" men han (stackarn) låg i feber.. så det var inte så himla kul.. men där var jag.. pysslade om han o så.. minns fasen inte vad som hände i

januari

..

I

Februari

fyllde syrran 30 år.. så det blev firande för henne.. någon gång under våren började väl övningsköra lite mer på allvar och så..

I

Mars

fyllde pappa år och blev firad.. men inget märkvärdigt.. alltså han fyllde inte jämnt.. osså köpte vi ny bil.. helt splitter ny.. ^^ en röd.. mamma kallar den för "Skutt Fia" sen är så liten.. kanske därför..!

I

April

åkte jag och min klass ( Sp1A ) + Sp3A och några från Arvika på Europaresa och det var riktigt roligt faktiskt, var borta i tio dagar och besökte fem länder, (Danmark, Nederländerna, Belgien, Tyskland, Frankrike) vill väldigt gärna göra om det faktiskt.. jag menar, det skulle ju kunna hända igen.. vi har ju fortfarande kvar samma lärare som ordnade allt.. Niklas..

I

Maj

fyllde älsklingen 17 år och då blev det kalas :) hela tjocka släkten var det.. det var faktiskt riktigt trevligt.. jag har inget minne av alls vad han fick.. men det var säkert något jag tyckte han skulle få just då..! haha

I

Juni

slutade skolan och sommarjobbet började vilket bidrog till pengar.. ja tack säger man då.. som jag köpte upp rätt snabbt tror ja.. kanske ja inte borde ha gjort.. men de blev som det blev.. vet inte om vi åkte på någon riktigt semester i år.. annars brukar de bli Gränna.. men ja minns inte..! Eller ja vet att vi inte åkte till Gränna.. men någon annan stans.. hmm.. JO.. Sunne.. vattenparken där, där var jag det minns jag! Me and my honey was there..! Osså fyllde mamma år, men det var inte heller jämnt så det blev bara tårta o så med familjen..

I

Augusti

började skolan och den här gången var vi tvåor och slapp knö i aulan det kändes både bra och dåligt, kände ju till de flesta men samtidigt går det ofattbart fort ju.. bara ett och ett halv år så tar man studenten.. hua!

I

September

blev det Bryan Adams i Löfbergs Lila Arena - Karlstad med Katja, Maria, Denise och Emely.. mycket bra var han.. den 9 fyllde Ida ett år och det kom en massa paket från diverse håll där.. och jag, hennes enda moster, åtog sig den svåra uppgiften att bygga ihop hennes leksaksspis.. mycket avancerat..!

I

Oktober

vet ja inte om det hände något speciellt egentligen.. gick mest o väntade på att syrran skulle få bebisen.. var ju beräknad till slutet av månaden.. men icke..

I

November

föddes han.. den fjärde.. "Oscar den fjärde" mycket bra månad om jag får säga det själv.. en väldigt stor bebis iaf.. mer än 4000g.. i klass med mig när jag föddes.. rejäl pojke det.. det var Fars Dag den tolfte.. men jag var inte hemma med min pappa då.. gav han en liten present på morgonen.. klockan sex.. sen åkte jag till Stockholm.. med min gamla skola.. osså med Emely.. tittade på Mamma Mia musikalen.. den är väldigt bra faktiskt.. jag fyllde år med.. den 24 blev jag ett år äldre så nu är jag 17 för den som inte har märkt det än.. och min bästis ( lol ) blev oxå ett år äldre.. den 27..

I

December

gick man fortfarande runt och väntade på snö.. men det var tyvärr förgäves.. kom ingen.. inte ett endaste snökorn.. eller jo.. yttepyttelite men det försvann lika fort som det kom.. julkalendern började, Lasse-Majas Detektivbyrå.. såg kanske 5 avsnitt av den eller så.. missade ju hela tiden.. men jag är väl inte speciellt ledsen för det.. den 21 slutade skolan och jag mina tre friends gick till Ejjes och fikade.. mysigt.. bytte julklappar och så med.. tackar!

Den 23 blev det lite julklappsuttelning hemma hos pojkvännen.. fick jätte fina röda örhängen och ringar av honom, tack! Sen kom mamma och pappa och hämtade mig på julafton och då åkte vi till syrran och firade där.. blev genast satt i arbete.. ägg, prinskorv, lax, potatis och så.. men jag hjälper henne gärna.. hon är ju trots allt min syster, min ENDA syster.. :) Ute och gick en sväng.. kom hem lagom till Kalle.. det är ju VIKTIGT på jul..! Eller nja.. kanske inte.. gick och fikade istället.. sen blev det paketöppning.. fick en massa saker.. örhängen av eva o johan, jätte fina silverhjärtan med en liten sten i.. :) tack för alla paket :)

Den 25 åkte ja tbx till älsklingen och firade mer jul.. och då.. kom tomten.. kanske för att det var två barn med.. men ändå.. jag som inte haft tomte på 12 år blev lika glad tror ja.. fick iaf biobiljett.. tack.. den ska det göras slut på imorgon.. på Göta Kanal 2..

Nyår firades tillsammans med pojkvännen igen.. skålade in det nya året med helt vanlig cider.. är glad för det.. satt o pussade på han på tolvslaget iaf.. sen blev det ut o titta lite på raketer o så.. sköt dock inga själva.. räckte med att se alla andras..

Ja, det här har varit mitt år.. kortfattat.. kommande år kommer oxå innehålla en massa spännande saker, det

VET

jag.. vissa datum är liksom redan inbokade.. vad jag ska göra, det märks när datumet närmar sig.. haha..

Januari: 10, 26, 27, 28, 29, 30

Februari: 10

Mars: 21, 25

April:

Maj: 21

Juni: 15, 19

Juli:

Augusti:

September: 7

Oktober:

November: 17, 24, 27

December: 24, 30, 31

 

Gott nytt år från mig..