Årskrönika 2010

Nu har ännu ett år passerat. Ett år fyllt av känslor, äventyr, missöden, roliga upptåg och allt därimellan. Alla som någon gång ens reflekterat två minuter över det gågna året kommer känna igen sig. Egentligen har jag en ganska klar tanke med vad jag måste berätta om men det återstår att se om de blir så. Vi börjar där får vi se var vi slutar.

Det gågna året har nog ändå gått i den personliga förändringens tecken. Många små boostar för självförtroendet och självkänslan. Det har hänt så mycket saker och samtidigt som jag blivit mer och mer osäker och börjar tänka kring saker och ting har jag lärt känna mig själv på en mycket djupare och bättre nivå. Det har gått mellan att vara totalt grå och inte vilja synas till att vara stolt över bedrifter som gjorts och att inte ens tycka det kännts hemskt eller pinsamt alls. [Läs: Social Varelse, Does it feel good och Inte riktigt mig själv.]

Skolan har tagit upp mycket av min tid samtidigt som det varit lugnt i perioder. Tentatider kombinerat med lugnare moment fyllda av lek och kreation. Vi har skapat lekföremål, långa texter och alltsammans varvar med fysiska övningar så som dans, musik och övrig rörelse. Någonting jag vekrligen bävat för då jag anser mig vara långt ifrån fysiskt rörlig. Ungefär. Jag gillar inte dans. Jag gillar inte rörelser. Jag gillar musik såvida jag själv slipper med mitt omusikaliska sinne. Men jag har deltagit, jag har gjort och jag är nöjd!

Samtidigt som vi haft dessa lekande dagar med Sveriges första toddlardag, play-do degar och danssalar har det ibland varit halft obegriplig litteratur som lästs och bearbetats [Läs: Jo, men visst]. Trots allt har det gått bra. Jag är godkänd såhär långt [Läs: Å va skönt!] och nu har jag ganska exakt ett år kvar till jag kan le åt examensbeviset!

För den intresserade har jag letat fram lite gamla inlägg som handlar om just ovanstående. Läs om ni nu finner det intressant! :)

x Lekdag
x Helt äckligt slut
x Tralalala vad jag är bra ida...
x Av en slump


-.-

För att även kommentera mer väldsliga saker som skett i landet har vi haft ett val.
Ett val med en hemsk utgång. Vi, Sverige har fått in ett främlingsfientligt parti i regeringen. Var ska detta sluta? Jag säger inget mera utan överlåter ordet till min något argsinta text som skrevs i anslutning till just valet med fokus på Lars Ohly och Jimmie Åkesson [Läs: Lever vi på 2010-talet eller 1910-talet?]

-.-

2010 har varit precis som många andra år.
Upp, ner, upp, ner och sen upp igen. Oftast landar vi där uppe i slutändan. Efter lite åtanke och fundering har jag nog kommit fram till mestadels positiva tankar även om energin inte alla gånger har flödat fritt. Relationer är en sådan sak som gått från bra till dåligt och vänt några gånger igen innan det slutligen landat på den gröna sidan. [Läs: What to do?, Only you can heal me och Vi har allt vi kan önska oss.]

-.-

Sommaren 2010 fick jag ett semesterjobb inom hemtjänsten. Någonting jag alltid sagt att jag inte vill jobba med men den här sommaren var det ändå dags. Det gav mig många tankeställare. Både bra, dåliga och mycket eftertanke [Läs: Dagens fundering].

-.-

I stark konkurrens med
ovanstående inlägg om Valet [Läs: Lever vi på 2010-talet eller 1910-talet?] igger följande inlägg angående Arbetsförmedlingen och Försäkringskassans knepiga system i topp i kategorin  "årets inlägg". Läs och begrunda själva [Läs: Hur fan tänkte ni nu?].

-.-

Och som avslutning på 2010års lilla krönika vill jag bara tillägga att jag hoppas på det absolut bästa år som vi kan få. Mycket leenden, skratt och mycket mycket kärlek. Allt är osm gjort för att det ska bli perfekt. (Nej, jag är inte gravid!) Jag som ärligt helig royalist har en sak att säga angående Daniel och Viktoria [Läs: Barnet] och minns var ni läste det först!
#1 - - Denise:

Ah, du gjorde så. Gillade upplägget men det är ju tur att jag inte kommer göra på samma sätt ;)