inva.blogg.se/virkasa

Mönster på hatt-i-fnattar.

Kategori: Muminfamiljen

 
Jag har gjort tre versioner av dessa hattifnattar.
 
Version 1.
6fm
Öka fm i varje (12)
Fortsätt med enkla rader till önskad längd,
 
Version 2.
5fm
Öka fm i varje (10)
Fortsätt med enkla rader till önskad längd.
 
Version 3.
4fm
Öka fm i varje (8)
Fortsätt med enkla rader till önskad längd.
 
Vingarna/Armarna/Fingrarna (Ja, vad ni nu vill kalla dem) har jag gjort enkla för min egen skull. Enkligt alla bilder ser det ut som miljoner små fingrar men alla som någon gång försökt virka små små små saker vet hur krångligt det är. Så jag gjorde det lite enklare..
 
5lm vänd
4fm med start i 2:a maskan från nålen, en lm, vänd
[1fm, 1sm] x2
 
Vill ni prova med något annat så varsågod, jag nöjer mig med detta. Även om de nästan ser ut som små spöken ;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: