2 juni 2016

Godkväll.
Jobbade till 18. Suttit på balkongen sedan dess. Grillade korv och hällde upp ett glas vin. Suttit här sedan dess. Så skönt. Ett glas vin blev snart till en hel tetra.

En motorcykel varvar ur växlarna på E18. Säkert ända ner mot mcd - rondellen. Hör den ännu längre. En bil står på Ingo och tankar. Bränslepumparna tjuter. Munstycket kluckande hörs. Tankningen är färdig.

Imorgon jobbar jag återigen en stämning. Vet inte vilken iordningen men snart är det semester. Jag lever på det en liten stund till.

Kvällen vill inte riktigt ta slut ikväll. Värmen är fortfarande påtaglig. Ingo-flaggorna rör sig försiktigt i vinden. Jag sitter i linne och shorts. Det är andra dagen i juni och livet är så skönt. 

Grannen sträckte på halsen och kikade in på vår balkong tidigare ikväll. Jag vet inte vad han ville se men han nöjde sig med vad han såg. Oss två testa prat-systemet i MC-hjälmarna. Jag hade oxå tittar färdigt då.

Klockan är 22.47. Jag borde ta natten nu. Stängning imorgon. Jajsnensan. Godnatt och sov sött. Låt inte sänglössen bita er.