Årssammanfattning av 2oo9 - del december

DECEMBER 2009

Decembermånad inleddes med en sen 20årsfest för Emely. Hela tjocka släkten och annat folk samlades och kalasade på kanonmycket mat och fika. Riktigt trevligt!


- - -

December var också månaden då all snö trillade ner. Allting blev verkligen täckt på bara ett par dagar. Och vad skulle vi göra utan snön? Allting blir så mycket ljusare och finare med lite puder på marken. Jag gillar snö! Det gör barnen också vill jag lova. I alla fall Ida & Oscar. Har följt med dem till pulkabacken ett par gånger och åkt bob. Tur att jag har termobyxor med mig här i stan nu mer. Hur skulle det gå annars?!

- - -

Julafton firades för första gången tillsammans med BE. På riktigt. 24 var vi hos Sussie med hela hans släkt minus norskarna. Massor av julmat och besök av tomten. Det uppskattades vill jag lova. Den 25de tillbringade vi hos syrran och barnen. Mera paket till de små. Och tänka sig.. tomten hade lämnat några till mig med!

Nyårsafton spenderade vi på Dahlhemsvägen. BEs föräldrar och mina åt en välsmakande trerätters. Riktigt gott och riktigt mysigt. Tittade på filmer och grevinnan. Vid tolvslaget skålades det och sen gick vi ut och kikade fyrverkerier. Grannarna klev över och hälsade på en snabbis också. Trevligt.


Och så fort Malmsjö läst sin nyårsklocka och klockorna ringt blev 2oo9 historia. Och det får likväl avsluta min sammanfattning av året som gått...