Thank you!

Jag har haft en riktigt bra helg måste jag säga! Fredag+lördag spenderades med min söta lilla vän med baby-affro-krull och lördag+söndag tillsammans med min man! Eller nja.. pojkvän kanske låter lite mer sant. Hur som haver jag tänkte bara skriva av mig aningens nu.. Vi börjar lite smått på fredag.. Laila, Mia och My kom ut hit och tog med mig till Bergvik. Gick runt och tittade lite, och lät faktiskt bli att handla för en gångs skull. Köpte en vinterjacka plus en massa annat jox i torsdags så nu får det vara nog en stund! Fick födelsedagspaket också. En brandvarnare och en hjärta-kudde från Gallerix. Mej gillar skarpt! Laila sa att det riktigt skrek "åsa" om kudden och jag kan inte annat än att hålla med faktiskt!

Mysan och jag fixade tacos på kvällen och ungefär 25 minuter innan affären stängde kom hon på att hon nog var tvungen att ha chips till sitt gröna klet. Så vi sprang till affären! Det är tur att jag bor så nära, som jag faktiskt gör ändå.. Annars spenderade vi kvällen med att se på film och jubla över att Johan åkte ur idol.

Lördag förmiddag tillbringade vi på stan hon och jag. Jag köpte mina två sista julklappar och hon sina första ungefär. Vi hittade dessutom världens affär på något ställe jag aldrig varit vid. Rolig vill jag lova! Det huvudsakliga temat var onekligen hjärtan!! Den rekomenderar jag starkt vid behov av julklappar. Lagerhaus på drottninggatan. (inte åt det hållet busstationen ligger - andra). Vid två åkte hon hem och min andra, manliga, vän gick ner till smycka - som hade stängt femton minuter tidigare! Det blev inget köpt då inte!

Fram emot kvällen hamnade vi hos Johanna och Emma. Emma blev kock och fixade ihop en riktigt god wook bestående av nudlar, kyckling och grönsaker. Sen efter ett antal flaskor, skratt och toabesök var det dags för att traska ner mot hållplatsen. Ja, vi åkte buss, det fanns knappast någon som kunde köra bil! Anlände till score vid halv tio ungefär. Kanske ska tillägga att vi var nio när vi åkte från johanna men bara åtta när vi klev in på score. Stackars Daniel fick inte komma in! Till och med en oerfaren lantis som jag vet att det går inte att vara föör full när man ska in nånstans... Hur som helst - vi blev fyra personer på varje bowlingbana i alla fall. Matthias, Richard, Jonas och Bengan mot Mig, Emma, Johanna och Helena. Vem som vann kan jag inte säga faktiskt. En sak är då säker - killarna hade druckit för lite! Vid tolv var det roliga slut och allihop utan B. och jag åkte hem (trodde vi) - de hamnade på nöjes en stund istället. Vi stannade en stund till och tjänade ihop till en drink! Vid ett lämnade vi Score och en timme senare var vi hemma. Jag vet inte vad som tog så lång tid, men jag vet att mina skor var enormt skitiga! (Vanligtvis tar det 15 min att gå den vägen...) Sen vet jag att jag hann se att klockan var halv fyra innan jag somnade också.. resten är oväsentligt!

Söndag idag.. har städat ihop massor sen helgen.. borde damsuga också - men jag väntar inget besök förrän ev. fredag så jag hinner. Har däremot slagit in de sista julklapparna nu så det är ur världen. Fixat ett litet paket till en vän också.. emn schy om det! Annars ska jag erkänna att det kändes imorse när jag väl vaknade och fick tummen ur och gick ur sängen.. jag kan nog ärligt säga att jag varit någorlunda bakfull två gånger nu.. den första var på balen och den andra... tja.. gissa! Har piggnat till nu i alla fall ;o)

Planerna nu är dels att få ordning på antennen här.. ska försöka se lite på tv ikväll och sen är det disken som måste tas itu med. Sen när allt det där jobbigt tråkiga är över ska jag hoppa in i duschen och bli människa på rikrigt. Annars ber jag om ursäkt för ett långt och innehållsfattigt inlägg - men å andra sidan du valde själv!

Glad första advent också.. om man nu säger så!

- - -

2362