Visst finns det saker som man önskar att man inte hade gjort

Jag har suttit på de anklagades bänk
Jag har suttit där så länge
att jag vet precis hur det känns
Jag har nött på denna bänk i snart 150 år
åtminstone så känns det så
men nu ska jag upp och gå

Ja, nu ska jag upp och gå
Ja, nu ska jag upp och gå
Jag vill inte längre sitta här
jag vill resa mig och stå
Ja, nu ska jag upp och gå

Jag har famlat i ett mörker
jag har letat efter nån'
Men aldrig tagit steget ut och varit nöjd med det jag fått
Jag känner hungern i min kropp
och törsten i min själ
Jag vill fälla ut mina vingar
och se hur långt dom bär

Ja, jag vill se hur långt dom bär
Ja, jag vill se hur långt dom bär
Jag vill fälla ut mina vingar
kända vinden i mitt hår
så vill jag se hur långt dom bär

Jag har många minnen
både dåliga och bra
Dom dåliga dom suddas ut
medans dom goda lever kvar
Visst finns det saker som man önskar
att man inte hade gjort
När man inte hunnit stanna upp
utan rusat fram för fort

Men nu ska jag upp och gå
Ja, nu ska jag upp och gå
Ja, nu ska jag upp och gå
Jag vill inte längre sitta här
jag vill resa mig och stå

Ja, nu ska jag upp och gå
Ja, nu ska jag up och gå
Ja, nu ska jag upp och gå