Hej världen!

Jag vill gå på Gyllene Tider! Har dammat av några av de gamla gosa klassikerna och hittat en hel del nya som etsat sig fast. Säga vad man vill, men Gessle och pojkarna vet vad de håller på med!
 
Kom hem från jobbet för dryga timmen sedan och har fastnat här sedan dess. Att jobba med barn är det bästa man kan göra, men jag blir så hysteriskt trött! Är just nu uppe mitt i en inskolningsperiod av ännu en liten stjärna. Som för övrigt går helt över förväntan. På tal om barn är det mängder av bekanta och mer ytliga bekanta som fått smått. Mestadels pojkar faktiskt. Och föräldrar på jobbet skaffar nummer två. Min redan etablerade bebissjuka blir inte mindre!
 
Har precis avverkad en helg i Sälen. Stack iväg efter jobbet i torsdags och landade hemma igen på söndag eftermiddag. Emely, Robert, vit två och två av Roberts kompisar Johan och Victor. En riktigt trevlig liga med siktet inställt på att umgås, hitta uteställena och åka skidor. Vi lyckades med alla tre. Mest de två första. En lite hård start på torsdag resulterade i lugnare dagar resten av helgen. Men vi hade det trevligt! Bildbevis finns på skidor. Och förkylningen kommer som ett brev på posten. Om det har med skidorna att göra vet jag dock inte.
 
Som sagt, en förkylning är i antågande. Säger man så? Hur som haver, känner mig seg i kroppen och halvsnorig. Har senaste dagarna vaknat med halsont som sedan försvunnit. Men som Marie säger på jobbet, det är ett himlans bra imunförsvar jag jobbat upp. Årets influensaversion tror jag att jag redan avverkat och hoppas nu istället på en betydligt lindrigare version om jag nu ens behöver bli sjuk på riktigt. Men det är väl kroppens sätt att meddela att det behövs lite vila. Och jo, visst är det mycket att göra på jobbet! Har dock fått in en person till på eftermiddagarna och tack, tack, tack! Han behövdes! Och vi tycker om honom. Många plus.
#1 - - Denise:

Ny fin design på bloggen. Härligt!
Visst är det mycket bäbisar på g? Har TRE personer här uppe som ska ha bäbis i år så det händer grejer här. Du får nog din bäbis snart du me ska du se ;)

Du kan få min whiskyförkylning du om ditt imunförsvar är så bra :P