Vad gör du en fredagskväll?

Hade det näst längsta passet på jobbet idag. Halv fem. Strax efter fem var jag hemma och då hade jag hunnit handla lite onyttigt på affären och sagt hej till R på vägen. Tänk, sena dagar på jobbet gör att kvällen försvinner. Å jag hatar att inte hinna med det jag tänkt. Även om det jag tänkt inte är så mycket. Jag måste hinna med helt enkelt. Jag gissade på att idag skulle bli en sån där kväll när ingenting skulle hinnas med. Just för att jag visste hur mycket som väntade på mig kanske. Men jag har gjort det jag ska och lite till. Tvätten är inlagd i garderoben och disken är avklarad. Mailboxen är tom och jag är nedvarvad på en normal helgnivå. Förra helgen blev hysterisk men på ett roligt sätt och den här helgen tänker jag gå på sparlåga fram till måndag morgon.
 
Känner mig ganska tillfreds med livet just nu. Har världens bästa jobb, otroliga kollegor och universums bästa barn. Just idag kanske de bara var europas bästa, men allt gott överväger alltid i slutändan. Sitter nerbäddad i min overall (för att kalla den för one-piece vore ett lagbrott) och uppdaterar mig på världen. Poppar musik på volym hög och bara njuter av att ha en stund för mig själv. Hela kvällen har gått i detta tecken och snart kommer min man hem och förgyller min tid ännu mer. Vi får hela helgen tillsammans och planerna snurrar nog mer i hans huvud än i mitt. Men jag kanske ska låta honom få planera och dona bäst han vill och att jag bara hänger på för en gångs skull. Känns lagom avancerat för en gångs skull.
 
Annars är allting precis som vanligt. Imorgon har jag jobbat på förskolan i två månader och har massvis med jobb att ta tag i. Måste skapa en uppgift när min chef ska komma och bedömma mig. Undrar om hon underkänner mig, då får jag inget lärarleg. Känn ingen press. Nej då. Jag satsar på mina ledord - utmana, uppmuntra och utveckla. Det kan ju inte bli annat än bra. Har en liten svag ide men den hinner ju ändra sig.