Allting går framåt.

Allting går som sagt framåt. Det mesta som är i fokus just nu är jobb, precis som tidigare. Nu går det dessutom in i fas två - lärarlegetimation. Blähä. Det är ett äventyr i sig bara det. Hade första mentorsmötet med M igår. Oj. Jag som tyckte att en timmes diskussion till att börja med skulle vara på tok för mycket.. oj. Nästa gång skulle vi visst ta en och en halv. Det kanske passar bättre ;)
 
Annars är jag helt såld på tradera. Små billiga saker som kan bli skojigt längre fram. Har siktet inställt på egenproducerade julkort även i år. Satsar på fler den här gången. Är alltid så jobbigt att sortera ut vilka som ska få ett av de där sedvanliga tio korten som går att göra med panduros redan färdigpackade små lådor. I år ska jag göra fler men utan "mall". Play it by ear.
 
Dagen idag har spenderats i min nyinköpta sparkdräkt. Som jag letat! Synd att den inte blev rosa - jag som ville se ut som barbapappa. Nu blev det en barbaskön istället - och de är inte fy skam det heller! I samma veva har jag börjat brodera pippi-almanackan. Kanske är klart första januari?!
 
Imorgon hoppar jag iväg till jobbet lagom till klockan nio och blir kvar till stängningsdags. Det återstå att se ifall jag får sällskap av något/några barn fram till dess annars har jag mängder att pyssla med. Barnen tjatar hål i huvudet på mig och undrar när de nya bilderna kommer upp. "Jag låååvar - jag ska fixa!" - frågan är bara när!
#1 - - Denise:

O.o ONE-PIECE?????????????????????? o.O