Det är mycket saker jag skulle kunna göra, men jag gör inte ens hälften.

Jag har nog ett av jordens lugnaste sommarjobb. Jag behöver vara trevlig, svara i telefonen och koppla samtal. Okej, lite behöver jag kunna. Ibland kan jag inte och då erkänner jag det. Ibland blir den som ringt in sur och ibland godtages ursäkten att jag bara är en sommarvikarie. Oftast den sista. Att jag sen kan få hysteriska utbrott på människor det är det ju aldrig någon som ser.
 
Att försöka förklara var turistbyrån är till två män som på knagglig engelsk-tyska försöker få mig att förstå vad de letar efter är inte lätt. Att jag sen dessutom inte kunde svara på frågan är värre. So sorry! Att sen få in ett samtal från en kvinna i United Kingdom som förklarar något helt obegripligt kring byggtermer är också svårt. Koppla koppla koppla.
 
Ibland blir det fel och ibland rätt. Oftast rätt tror jag. Hör inte så många som klagar, fast de kanske klagar åt något annat håll. Om den där värdelösa växelhäxan som satt sommaren 2012 och inte kunde svara på en enda fråga. Idag kunde jag i alla fall göra en kvinna nöjd med att förklara varför hennes sopor inte blivit tömda. Ett stycke trasig sopbil. Jag har nog aldrig hört någon bli så glad. Jag gissar på att det var för att hon fick veta varför och inte just det att sopbilen var trasig.
 
Imorgon är det fredag och vi kör kort dag där inne vid växelbordet. Jag har sällskap på förmiddagen och efter lunch sitter jag ensam. Veckan som gått har sprungit fram och jag kan ju bara gissa på hur det blir imorgon. Svish. Helgen kommer också att passera i revy eller något. Annelies 50årsfest på lördagkväll och söndag får bestå av återhämtning. Det är inte lätt att vara vuxen. Hårt arbetande på vardagarna och vilt firande på helgerna. Tur att det inte är partaj varje helg så tanten får tid att vila någon gång.
 
Soliga pussar och kramar från Växelhäxan!
#1 - - Denise:

Puss på dig min häxa!