Den oförglömliga midsommaren. Vad är borta vad finns kvar?

Oljelampor, punkteringar och borttappade telefoner. Ja, det blev vår midsommar. Bortsett från allt det där jag redan skrev om igår då. Fast det var ju ungefär samma saker. Oljelampan lös inget mer och vi insåg helt plötsligt att den där normala oljestickan som ska finnas inte finns. Jag som nyss vågat ta i den. Elektronisk kontroll av oljenivå står näst på lära-listan. Jag menar, jag som är noll kunnig med bilar måste lära mig alla basala saker en gång till på ett mer tekniskt vis. Halva bilen är ju uppbyggd av en dator. Hm. I och för sig är jag mer datavan än bilvan. Så, det kanske kan gå.
 
Punkteringen höll sig ungefär hela vägen hem. Nu står det stackars hjulet illa till igen. Men tack vare vår egen familjemekaniker kanske vi kan lösa problemet. Lite i alla fall. Eller så får vi köpa nya däck. Där ryker årets semesterkassa.
 
Telefonen är återfunnen. Ibland undrar jag om de skämtar. Annars är hela storyn en dålig B-film. Eller C, D, E-film. Jag var aldrig orolig, bara irriterad på att den försvunnit. Nu är den återfunnen med lite hjälp, några telefonsamtal och hjälpsamma människor. Min lilla fån!
 
Idag är det söndag och imorgon ska jag på allvar göra första dagen i växeln utan hjälp. Jag ska sitta ensam och ta samtal ett antal timmar varje dag. Jag har aldrig träffat människan jag ska jobba med de där andra timmarna. Och jag har noll koll på var alla tjänstemän och politiker sitter. Jag vet inte vem som tar över ansvar under semestern och jag vet inte vem som kan tänkas vara kunnit inom ett visst område. Men imorgon gäller det. Allt fungerar om du tror på det. Le och se glad ut!