Känner mig som Saltkråkan-Tjorven som alltid undrar varför farbror Melker badar med kläderna på?

Barnen idag gillade det vi vuxna inte gillade. Det är inte alltid så lätt det här med att komma överrens och tycka att samma saker är bra eller dåliga. Jag vet att som barn undrar man alltid varför de vuxna förbjuder sådant som verkar så skoj eller sådant som är extra spännande. Tråkiga människor! Varför får jag inte testa att stoppa näsan i vägguttaget eller stapla femton stolar på varandra. Jag vill du se vad som händer. Att jag sen antagligen kommer slå mig gul och blå och få jävligt ont, det är nästa problem. 

När du sen blir ett antal veckor äldre inser du nog att de där braiga fröknarna på förskolan faktiskt visste vad de sysslade med. De hade sina skäl till varför mina små pillriga fingrar inte fick stoppas in i munnen på de små som precis fått tänder, kasta klossar i huvudet på de andra barnen eller varför jag inte fick provsmaka tuschpennorna. Alltid fanns det en baktanke. Det måste vara smarta människor som klurar ut alla dessa kampanjer.

Idag fanns det just dessa barn som antagligen tänkt något både elakt och avancerat flertalet gånger om. Varför fröken, varför?! Men jag lovar, om fem år förstår ni varför vi inte låter er bada i isvatten med overall.
#1 - - Per:

Låter kallt, vänta till sommaren istället och låt

dom få prova bada med kläderna på då istället.