Förlåt för bristande intresse!

Jag har haft semester och innan dess har jag haft jordens lugnaste sommarjobb. Degerfors Kommuns växel är inte överarbetad under sommaren. Ett intressant jobb som jag nu har testat på och lagt till historien. På tal om överarbetad så var det långt ifrån växelns status, däremot A-lagarna utanför kändes en smula överarbetade ibland. En av dem hälsade på mig ett antal gånger och ville att jag skulle stifta bekantskap med både Jesus och Mr. Obama. De hälsade visst speciellt till mig. Ja, men hälsa tillbaka!
 
En annan gubbe hälsade på mig i fredags och inledde med Hej snygging, eller något liknande. Han meddelade sitt ärende och fick veta att jag inte var från stan utan från Karlskoga. Där hade han gått i folkskola och träffat många vackra flickor. Nu fick han lov att köpa kyckling på ICA och nöja sig med dessa lår.. några andra fanns inte att få tag på. För när man blir gammal blir man lite ensam. Ojoj.
 
Jag har stött på både otrevliga, griniga och kortfattade människor men också människor som helt och kort bara förstått att jag antingen inte kan hjälpa dem eller stått ut med att det tagit lite tid. Sen har det ju för all del funnits väldigt treliga människor också ;)
 
Men nu, nu har jag precis avslutat (sånär som på några timmar) en veckas ledighet och laddar upp inför ett antal veckor på förskolan! Äntligen, det är ju det jag vill göra. Att det sen ska bli på en förskola jag gillar och har varit på tidigare är ju bara ett väldigt stort plus i kanten. Jag kliver rakt in på ett schema imorgon och har allt ordnat året ut, minst. Perfekt! Kvart över åtta imorgon bitti ska jag befinna mig på plats. Jag ser såå fram emot det här!
 
Vad har hänt under veckan nu då?
När jag nu tänker tillbaka och försöker komma ihång vad som egentligen hänt kan jag knappt minnas något alls. Visst, jag vet att jag inte gjort speciellt mycket, men sådär lite har väl inte hänt?
 
x Teknikdagarna i Rudskoga
x En dag i Storfors (som blev kortare än planerat dock!)
x En massa pysslande till min muminlåda
x En middag på Kinan
x Bjurbäckens Dag
och
x En massa OS!
 
Men, som den uppmärksamme redan insett blir det nog inte så värst mycket aktivitet här. Håll kik på fejan istället. Det är liksom lättare att uppdatera sitt liv där. Ett litet klick så vet hela världen om vad som sker.