Rubrik är överflödig

Idag har varit extrem. Måndagar är aldrig roliga, men idag var värre än möjligt. Redan imorse började det dåliga. Klev in på förskolan och var irriterad. Barnen har också kännt av måndagens ångestladdade känsla tror jag. För de ville inte sammarbeta med fröken. Och fröken hade noll pedagogik. Ja, räkna ut själva att det inte går så bra. Det känns nästan som att jag rent utan varit lite elak i vissa fall. Inget nämnt och inget glömt.

Känner mig aningens förvirrad inför praktiken och ett litet arbete där. Återigen dessa normer och värden som spökar. Dock fick jag en liten liten ide just nu. Kanske ska ta med penna och papper och bosätta mig i soffan ett par timmar. Sen kanske jag har en färdig ide som jag faktiskt kan stå för. Hm.

Blir med största sannorlikhet en fruktansvärt tidig kväll ikväll. Somnade hyffsat igårkväll men eftersom BE aldrig kom iväg igår åkte han halv tre imorse. Eller inatt, välj själva. Jag somnade inte om förrän vid fyra-draget och klockan sex var ögonlocken aningens för tunga. Ja, effektiv sömn blev väl kanske fem timmar. Gäsp. Inte konstigt att måndagar är knepiga!