House of disorder

Jaha, nu då? Har avklarat ännu en VFU-dag. Snoriga näsor, bajsblöjor, sandhögar i hallen, fruktstunder och ledsna miner. Ja, en vanlig dag på förskolan. Eller så kan man se det som mysiga kramar, leende munnar, roliga kommentarer och mycket mycket kärlek. Fast jag ljuger ju inte på det första heller.

q: Jag vill ha mer. *pekar på glaset*
w: Ät lite också, magen vill inte bara ha mjölk.
q: Nä, jag vill ha mer.
w: Då säger ju din mage kluck.
q: *gnäller* men jag vill inte. Jag ringer mamma om jag inte får mer nu.


/2,5år

Kom hem strax innan fem och här är jag.
En del på kommande uppsats är klar. Den skulle egentligen varit färdig redan innan VFU-perioden började i måndags. Men jag får väl glömma bort vad jag pysslat med senaste fyra dagar för en kort stund. Nu är det ju färdigskrivet.

Ska knåpa ihop ett litet arbete kring normer & värden ur läroplanen inför kommande vecka. Hur nu det ska gå ihop. Jag vet ungefär exakt vad som står under 2.1 i läroplanen vid det här laget. Men hur ska det omvandlas till en begriplig situation för 2åringar? Ja.. får jag en stjärna i kanten om det fungerar?