One of the brightest stars

Imorgon är det november. Slog upp uppslaget i min kalender och slogs av att det för en gångs skull verkar ganska så fulltecknat. Unbeliveble! Föreläsningar och packning. Isärplockning av möbler och pluggande. Jag är inte ett dugg uppstressad för någonting faktiskt. Skönt. Boken har jag någorlunda kontroll på även om jag faktiskt inte hunnit gå igenom den så värst. Men lite. Jag har gjort det jag ska inför imorgon och för övrigt verkar allt flyta på.

Idag har vi kalasat för Oscar som fyller fyra på torsdag.
Stora killen! På förmiddagen drog vi oss en runda till IKEA oxå. En sista check inför kommande helg. Vi är nog klara nu tror jag. En blå/grå bäddsoffa, en vid sängstomme med världens bäddmadrass (inte mitt val!) och diverse småjox som automatiskt tillkommer. Ska han ha bäddmadrass, ska jag ha småplock! Det gäller att ställa saker mot varandra redan nu. Gud vet hur de här kommer sluta. Skratt.

Men för att återgå till veckans äventyr.
Imorgon kommer gå åt till skolan och att göra sista repan i tvättstugan här hemma. Tänk, sista gången jag får tvätta här. Det blir nog varken bättre eller sämre på nästa ställe skulle jag tro. Lite segt att jag förlorar min "tävttdag" och får en "tvättid" istället. Men va tusan. Dessutom kommer Denise hem till svensk asfalt imorgon. Long time now seen. Skulle tro att vi har en hel del att gå igenom.

Tisdag är just nu lite öppen.
Eventuellt behövdes barnvakt [läs också: nanny] på Hjortvägen. Mamman jobbar, pappan ska spika hus med hjälp av farfar och barn1 och barn2 anses förmodligen vara ivägen. Vem tänker de anlita då? Hm. Får se hur de blir med en saken. Annars hålls den öppen för skolarbete. Onsdag innehåller skolan, med en utläst bok, helst. Lite rent kontret matematiskt innehåll och ett och annat grattis sms till ett födelsedagsbarn. Torsdag är uppbokad på alla sätt och vis för då ska vi packa! Johanna och jag ska skruva isär alla tänkbara möbler som går att skruva isär och jag måste få ner precis allt i lådor. För på fredag åker jag till Karlskoga för att matcha in BE och tillsamamns åker vi och köper vår livs första genemsamma möbler till vår första gemensamma bostad. Låter det inte för bra? På lördag flyttar vi och på söndag packar vi upp. Check!
#1 - - Denise:

Heeeeeemmmaaaaa!!!



I'm one of the stars?? ^^