En sofistikerad engelsman

Klockan börjar dra sig mot kvällen. Skönt att jag faktiskt är ledig imorgon. Det ger en känsla av en ganska lugn tillvaro just nu. Så i övrigt mår vi ganska bra. Kanske beror det på den "lediga" veckan. Fylld av examinationsarbete i och för sig. Kanske beror det på ostbågarna som står vid min sida och helt enkelt skymmer alla jädra uppsatspapper och barnböcker som ligger i en evig röra. Ja, barnböckerna ingår i min uppsata alltså.

I övrigt sitter jag med en kopp te och funderar i allmänhet. Meningen lät bra i alla fall. Egentligen sitter jag med en mugg te och funderar på när fanskapet tänker bli drickvänligt!! I samma stund försöker jag få ihop den jäkla barnkonventionen och Alfons Åberg. Jovisst, en text är ihopknåpad men relevansen i den är nog obefintlig. Ska förmodligen upp till uni. med J imorgon och försöka få in någon mer procent relevans i den. Så ja, jag fudnerar starkt på att ge upp för ikväll och istället bege mig till skönare sittplats med min nyinköpta bok. "Jag är femton år och jag vill inte dö."