En erfarenhet rikare...

Tillbringade hela dagen på stan igår. Införskaffade lite småsaker. Byxor, örhängen och käk ungefär. Riktigt fint väder och sköna människor. Jättemysigt helt enkelt. Frammåt halv fem traskade vi hem till länsmansgatan. Min vän och jag. Strax efter fem åkte vi vidare mot Karlskoga för lite kalajs.

Svärfar fyller ett år äldre och vi åt god paj tillsammans med tre andra syskon med barn. Mysigt. Åkte förbi och kikade in hos Camilla&Linus också. Lägenhetsrenovering på g. För att vara första stoppet efter hemma var det riktigt mysigt. Jag skulle lätt kunna ta den, men flytta den helst från Karlskoga då.

Framåt tio (efter house) bestämmde vi oss för att rulla hemmåt. Allt gick fint fram till en kilometer innan Alster. Punktering!! Skulle nästan kunna repetera med första meningen, "tillbringade natten på E18". Även om det nu slutade med 35 minuter eller så. Efter lite oljiga bultar och en och annan svordom, från min sida pga alla jäkla lastbilar som drog förbi i närmsta filen i 110 knyck, fick vi på reservdäcket. Varför kan dom inte förstå att det inte är så skoj att sitta och byta däck med en lastbil i full fart tre meter bakom ryggen??? Läbbigt!!

Hur som haver... vi fick på nytt däck och satte oss i bilen igen. KALLT!!! På med bältet och iväg... tänkte vi ja. Biljävlen startade ju inte!! Hmm.. dålig timing. Klockan elva (på kvällen) och fast på E18. Känns inte så skoj. Ringde och väckte Johan och mer eller mindre krävde hjälp. Han fick den äran att bogsera hem oss. Efter några hundra meter startade bilen igen. I nedförsbacken... jag säger då det. Jag vet hur jag kör och det har jag klarat mig långt på. Men hade det varit jag som fått punktering hade jag förmodligen stått där än... :p

Nattens äventyr har hur som helst lett till en del telefonsamtal och hjälp över gränserna. Tack! BE åkte iväg vid sju och kommer hem vid fyra. Är det meningen att jag ska fixa allt under tiden? Jag kan ju inte.. som tur är finns alla andra runt om kring. Johan ringde nån och fixade däck där (om det nu passar), Frank&Anita kommer med batteriladdare och erbjöd sig ordna däckbytet. Skönt. TackTackTack!

Å mitt i alltihop det här ska jag ut till Romstad halv tre och träffa några barn inför lördagens äventyr. Kaos?