So far, so good

Jaa, sex och en halv timme gjorda. Förtjänsten kommer inte förrän om en dryg månad. Wie. Det kommer med största sannorlikhet gillas i augusti, sådär lagom precis innan skolan börjar igen. Då är det med största sannorlikhet efterlängtat. Men just nu skulle det inte vara fel med lite pengar på kontot heller.

Men som sagt. Första dagen avklarad. Nu återstår tjugotvå stycken fram till den 25 juli. Tjoho. Varför känns det som om hela sommaren kommer ha passerat lagom tills jag blir ledig? I och för sig är det kallt och dragit än, så ja, sommaren kanske kommer i slutet på juli och augusti. Gärna för mig.

Resten av dagen ska spenderas som måndagar brukligt gör, även om jag har bosatt mig på annan ort. Tvättmaskinen måste aktiveras och jag ska uppsöka plats med rinnande vatten. Oj, lät som vi inte ens har rinnande vatten inomhus, men jo, det har vi. Det är nämligen duschen jag ska hitta till.

Funderar eventuellt på att stoppa ner klädhögen och sätta mig ute en stund istället. Solen skiner och jag hinner faktiskt duscha. Inte en själ är hemma och jag har faktiskt inte planerat in något möte med någon främling. Dessutom har jag mer eller mindre badat i handsprit hela förmiddagen så det lär nog inte vara någon dödsbakteri på mig. Om så vore fallet ber jag om ursäkt redan på förhand och avråder eventuellt umgänge.

Om jag lyckas slita mig från mina älskade bröllopsartiklar (från lördag såklart) får nog Samuel förgylla min kväll. Han är deffenetivt i topp på min lista.. "män-som-ser-bra-ut-och-är-omhändertagande-av-andra-hjälplösa-människor-listan." Samuel Fröler i Skärgårdsdoktorn såklart. Alla mina Storfors besök som är av längre klass förgylls alltid med en dvd-box av något slag. Förra sessionen på Jägarstigen handlade om Grey's. Jag slog till och med på stort och införskaffade säsong fem då. Men ekonomin är av budgetklass nu mer och jag får helt enkelt nöja mig med den übersnygga mannen i läkarrock. Hmm. Jag tror jag har fått en "thing" för män med sjukhuskläder.

Synd bara att det inte finns några män inom vårdbranschen i Storfors Kommun. Eller ja, förlåt. Det kanske finns, bara det att jag aldrig sett någon! Finns ni? Och givetvis menar jag på golvet i verksamheten, inte den som nu råkar ta hand om pappersarbetet inne på det fins kontoret med sidengardiner och läderfotölj (låter som kontoret för en hallick) utan de där snygga männen med läkarrock. Hoho.. kom fram!