Blowing in the wind

Höll aldrig på att somna igårkväll. Riktigt skönt idag att jag inte börjar jobba förrän halv två. Kvällspass betyder mera pengar dessutom. We do really like. Då kanske jag kan lova mig att få köpa något skoj när lönen trillar in på kontot om sisådär några dagar. Tänk, det är redan den 19 juni idag. Shit. Daniel och Victoria firar en månad som gifta dessutom. Wie.

Ute är det halv storm, precis som igår.
Eller ja, igår var det nog nästintill storm. I alla fall på Karlskogahavet, alias Möckeln. Vi badade i alla fall. Skoj med de stora vågorna. Lite ostabilt, men that's life.

Borde kanske ta och leta mig upp ur sängen också. För andra gången idag. Har faktiskt redan varit och letat reda på en tallrik yoghurt. Sen hamnade jag i sängen igen, av någon konstig anledning. Kan det bero på att internetuppkopplingen fungerar här? Eller kanske för att det inte är någon hemma jag kan irritera. Kobination kanske?

Men som sagt, jobb ikväll. Halv två till nio. Känns som det kanske kan bli aningens segt faktiskt. Men å andra sidan har jag hört dem som säger att det går snabbt också, så ja, vi får se. Går som resurs dessutom så jag bli inte själv med ansvaret på tio. Skönt. Jag vet väl inga rutiner där borta på eftermiddagarna, kvällarna. Håller en tumme för att jag får följa med på uteturen kanske. Helst Bjurtjärn. Men egentligen, varför skulle jag få sånt? Jag med min vanliga tur. Skrev ju ett inlägg för någon dag sen om att jag inte ville till Östra på grund av vägen dit, skulle aldrig hinna in till halv åtta och att jag absolut inte ville till Smeden för att jag helt enkelt inte kan med det stället. Gissa var jag hamnade.. Smeden såklart. Jippi! Nu gick det visserligen ganska okej, men ändå.

Idag kan jag helt ärligt börja räkna ner till slutet också. Idag, måndag 13.30 - 21.00. Imorgon, tisdag 7.30 - 14.30. Onsdag, 7.30 - 15.00. Torsdag, 7.30 - 14.00. Fredag, ledigt. Lördag, 7.30 - 15.00 och Söndag, 7.30 - 15.00. Sen är det slut. Blir ledig en vecka innan nästa äventyr drar igång. Känns faktiskt som att det räcker gott och väl det här nu. Finito. Jag är klar med vårdyrket för en lång tid framöver.