Jag borde inte ens ha börjat fundera.

Här är ju min lilla skytt som var orsaken till mitt plötsliga(?) infall att vilja tatuera mig förra vintern. Det är snart ett år sedan och innan dess hade jag inte en tanke på tatueringar. Hmm. Undrar jag vad det är för bild egentligen. Önskade mig pengar i julklapp till detta och ja, det fick jag ju.. av syrran. ;)

Jag har alltid frunderat kring att ska jag tatuera mig någongång igen ska bilden ha något med mig att göra. Så som det tecknet jag har nu.

Det sitter på höger skulderblad och är tecknet för Jupiter. (Förövrigt hittade vi den på Sussies kökstapet vid jul, lite skoj.) Jupiter i sin tur är Skyttarnas planet. Och jag är ju skytt. När jag bestämde mig för att "rita in" den där insåg jag att det ser ut som det står 24. Lite skoj, jag är ju nämligen född den 24de. Så ja, den där symboliserar mig ganska bra.

Nu råkar jag ha hittat en till tatuering jag skulle kunna tänka mig att få dit någon gång i framtiden.

Orginalbilden var en duva med en kvist i näbben, men efter lite redigering blev slutresultatet såhär. Ja.. varför en duva då? Vad har det med mig att göra? Egentligen ingenting, mer än att jag när jag var mindre skämtade med mamma om att jag skulle tatuera in två duvor på ryggen. (Hon var inte så mycket för tatueringar, om man säger det milt.)

En långsökt tanke däremot är följande;

I det kinesiska horoskopet är personer födda 1989 ormar. Jag är född 1989. Det sägs att ormar och gudinnor är nära förbundna med varandra. Araber brukar kalla ormarna för "ilakat" vilket betyder gudinna. Åsa, är ett nordisk namn och betyder gudinna. (En liten, i det här sammanhanget ovässentlig sak är att gudinnan ases vara visheten själv i personifierad form.)

Duvan kommer in i bilden genom att många gudinnor ofta hade en duva som sin symbol. Bland annat Gudinnan Sofie och Afrodite her self.

Lite långsökt kanske, men skoj. Tänk, jag får alltid ihop det i slutet. Men så är jag ju visheten i personierad form också. Det är få förunnat ;)

En liten detalj till jag vill få in någonstans är ett hjärta. Alla som känner mig någorlunda vet att jag fullkomligt älskar hjärtan. ALLT med hjärtan är fint! Antingen vill jag ha ett hjärta under "24an" eller så hamnar det helt enkelt någon helt annatstans. Just nu vet jag faktiskt inte ;)

Glömde kanske vara tydlig med att jag ska stoppa in mitt namn också. Funderar just nu kring att ha det på vänster skulderblad. Men skulle jag få för mig att byta namn blir det svårt ;)

Ja.. frågor någon?