Vi börjar bli stammisar

... på ÖB av alla ställen! Det är en typisk "behöver-inte-ha-de-här-sakerna-men-det-är-kul-att titta-affär" och jag kommer alltid, jag menar verkligen ALLTID hem med en massa saker. Igår gick vi in där med Denise och kom ut med lite jox. Faktiskt bara användbara saker som liksom tar slut någon gång. Förbrukningsvaror kanske de också kallas. Idag gick vi in igen, på jakt efter glödlampor och ja, det följde med en del saker till. Också viktiga saker faktiskt.

Vi har äntligen lyckats få upp en kampa i lilla hallen.
Det ni. Sådär nästan tre månader efter att vi flyttade in. Applåder. Glödlampor till alla lamputtag och klockan sitter på väggen. Dock tickar dem som fan så jag är enormt glad över att jag inte sover i samma rum som den!

För övrigt har vi status: "slö" idag också. Dock lååångt ifrån gårdagens totala koma hela dagen. Jag måste väl ta mig i kragen och plocka undan lite dock. Mamma och pappa är på ingång för lite kvällsfika. Mamma beställde kokt ägg och ansjovis. Äggen kan jag serva med, de där andra tillbehöret får hon dock leta fram själv nånstans.

Mellan alla varv måste tvätten plockas upp och in också. Men det blir inte förrän fem. Så lång tid som möjligt där nere i torkrummet vill vi ha!