Prövotiden är slut!

Jag är onekligen godkänd för att ha körkort ;o) Igår övergick min prövitid på "vanlig tid". Ska det vara riktigt noga var jag lycklig "tvåårs-innehavare" runt nio igårmorse. Det knepiga här är att jag körde upp 23/4 men körkortet är utfärdat den 24/4. En dag udda alltså. Men det kanske beror på pennan jag slängde bort ;o)

En kort beskrivning av "penproblemet" följer..

Uppkörning klockan 8.15. Gubben jag skulle köra med hade en sån där speciell penna som publicerade texten som skrevs i nån databas typ. Han fyllde i lappen och jag skulle skriva mitt namn. Givetvis höll vi till på motorhuven och alla som någon gång skrivit med en sån där penna vet hur tunga de är på fel ställe. Längst upp i toppen. Jag, som givetvis var nervös, höll inte så bra i den där pennan och vips hade den ramlat ur handen på mig och givetvis hittat "hålet" ner till innerskärmen på bilen. Det hela resulterade i att jag körde runt med en datapenna i innerskärmen på bilen och fick mitt körkort en dag senare. Den senare där misstänker jag bara. En annan rolig grej med det hela är att bilen Emely skulle köra upp med var försenad på grund av en smärre "åtgärd" på Volvo. Närmare bestämt en penna i innerskärmen. Det här gjorde vår dag senare då vi insåg hur allt hängde ihop!

Hur som helst, vilken dag jag än blev körkortstagare på, den 23de eller 24de så är det två år sedan.

Grattis till mig!