2008-01-29

Jag borde verkligen göra en massa saker idag. Har inget direkt som MÅSTE göras till imorgon och just därför borde jag ta tillfället i akt och göra lite nytta på annat håll. Som projektarbetet som inte rör sig ett ord framåt utan min hjälp, svenskan, engelska boken.. ja så här kan jag fortsätta i evigheter. Jag borde, men orkar inte. Men istället står jag med min risifrittu i hallfönstret, värre än gatans skvallerkärring, och glor på en grävmaskin i grannens trädgård och en grön liten gubbe med reflexväst som klättrar runt nere vid alla avlopp. Dessutom är jag lite sur för att hela vägen är full av lera och annan skit. Vad ska det vara bra för?
Slutade vid ett idag för att Niklas inte infann sig på jobbet. Det är alltid skönt när den sista lektionen som är inställd och inte en mitt på dagen. Istället stack vi och fikade på Blå Valvet efter matten. Jag vet, igen! Kom hem runt halv fyra och ja, här är jag! Inte gjort en enda vettig sak sen dess! Jag vet, jag borde, borde, BORDE!!