2007-05-29

16 dagar kvar nu! Det är inte mycket! Inte mycket alls. Våra betyg sätts om två veckor och det är väl en av anledningarna till att lärarna kör extrahårt med oss nu. Inte en lugn stund. Idag hade vi visserligen ett långt hål mitt på dagen mellan 10.40 och 13.50 men bodil flyttade svenskan till torsdag istället. Så vi blev helt lediga från 10.40. Tack för det. Satt ändå kvar och pluggade in länder till geografilektionen imorgon. Nu kan jag heela Asien inkusive huvudstäder och landets läge. Läste även på Emleys Afrika. Jag har helt klart lättare att lära mig huvudstäder än var de ligger. Men nu kan vi allt! Så jag säger som Emely.. "Vi ska vinna!!" vore lite kul men vinner inte vi så är det ju kul för de som gör de. Må bästa de flikkorna vinna. Känner på mig att det kommer bli en lugn och skön dag imorgon. Först histora där vi ska redovisa och lämna in arbete. Eftersom varken Louise, Emely eller Jag är sådär jätte pigga på att ha muntlig redovisning så slapp vi. Tack Anna! På geografin blir det tävling för fulla muggar. Sen lunch och tyska. Där blir det ju lite värre. Ska ha något himlans rollspel på tyska om en fråga man ska ta ställning till. Jag fattar inte! Sen samhäll. Är ju klar med mina fördjupningsfrågor, får jag gå hem då?

"Don't drink and drive... ... when you can smoke and fly"