2007-05-25

Namn: Åsa
Längd: 1,77
Vem är snyggast: Jadu.. finns många.. om han inte är kändis har jag två om alltid varit mina snyggingar. Men annrs säger jag nog Nicky Byrne.
Vem vet mest om dig: Emely och B.E
Vad vill du ha just nu: En bra film, någon skön plats att sitta på och min älskling. Och så sommarlov förståss!
Vilka sjukdomar har du: Pollenallegi mot gräs. Den är inte beslutad av någon läkare, men jag har insett det själv.
Fobier: Är rädd för svampar. Ja, jag vet jag är larvig. Men det är typ det värsta jag vet. Sen hatar jag spindlar.

Känner du en snygg kille: Åh ja!! Massor!! Och de vet om att ja tycker de är snygga :/
Har du körkort: Nej, inte än. Blir inte 18 förens i november. tyvärr!
Vill du gifta dig: Ja, det är klart.

Har du glasögon: Nej, det har jag inte. Ser faktiskt bra ändå.
Favorittv-program: Har inget direkt. Men jag missar sällan ett avnitt av LOST. Serien suger egentligen men jag bara måste se.
Vad köpte du senast: Det måste ha varit en rutig skjorta och svarta byxr till mammas födelsedagskallas.
Hur mycket pengar har du: I kontanker skulle jag gissa på 200:- men på banken finns det lite mer.
Hur svarar du i telefonen hemma: "hej" det är inte det bästa sättet att svara på. Jag evt..! Men det har blivit en ond vana! Ringer det på mobilen svarar jag "aa, det är åsa"
Senast kramat: Var igår. My love!
Vem sov du hos senast: Fam. Berg i Bjurtjärn.. ;p

Kall favoritdricka: Iskallt vatten!
Varm favoritdricka: Te eller kaffe ibland.
Säger ofta: Det blir nog bra!
Saknar du någon: mm
Du fikade senast: Idag.. med klassen i ett grupprum.
Senast sedda film: Senaste film jag såg hela av var faktiskt "Körkarlen" (en svart-vit stumfilm från 1921) men annars har jag sett "Galen i Kärlek" som gick på trean för ngn dag sen. Missade sista halvtimmen tyvärr.

Hur känner du dig nu: Jag mår bara fint :)
Kan du laga mat: Nja.. kan, kan jag väl men jag undvker det helst.
Vad pluggar du: Mer än nödvändigt tror jag. Men går man sam-sam åk2 så!
Är du smart: Självklart! Har bara lite otur när jag ska tänka.
Snarkar du: Tror inte det. Men jag har ju haft fel förut.
Är du aktiv i skolan: Haha.. beror väl på vad det handlar om.
Lesbisk: Eh.. neej!
När och varför grät du senast: Hmm.. det var himla länge sen. Minns verkligen inte!



2 år 2 månader idag <2





Så var det fredag igen då. Dagarna bara spinger förbi. Minns i måndags när tankarna kom. Åh nej inte en hel skolvecka igen. Nu är veckan slut. Det går skrämmande fort. Har snart bara ett år kvar av gymnasiet. Känns härligt, men ändå inte. Den dagen den sorgen.

Har varit en bra dag idag. Sara hade sitt ledarskap på idrotten. Det gick bra. Spelade innebandy och vårt lag vann. Inte tack vare mig kanske, men vi vann. Hade betygsprat med. Nöjd. Inte räknat med mer. Kan inte ha orealistiska tankar om alla ämnen. Nöjer mig klart med ett G.

Slapp den långa självmordsliknande tyskalektionen idag. Underbart. Fikade istället. Tillsammans med klassen. Satte oss i grupprum och åt tårta och kakor. Mycket bättre än tyska. Var riktigt mysigt. Bjöd in Bodil och Niklas til vårt lilla grupprum. Lät dem smaka på tårtan och det andra. Såg ut som de gillade det. Bra.

Svenska lektionen gav mig ingenting förutom att Bellmans epistlar gav mig huvudvärk. Det är svårt. När ska vår 1700-tals facinerade lärare inse att det är ingen som tycker om att analysera Bellmans perversa texter. Skriver om kvinnor och vin. Hade Anna varit med hade Bodil blivi utsparkad med huvudet före. Bodil är snäll ändå. Ibland.

Samhällslektionen gav mig om inte ännu mindre. EU. Vilken höjdare att avsluta en vecka med. Jobbade faktiskt. Kom en bit. Känner mig stolt. Varken Emely eller jag hade tankar på att smita ut bakvägen. För en sak har vi lärt oss på Niklas genomgångsfattiga lektioner. Ska man smita - smit ut bakvägen. Tro mig, jag har "åkt dit" tre gånger på grund av bristande kunskap angående bra smitningsväg.

Läste dikter på vägen hem. Var inte så mycket folk på bussen. Fick ändå sitta och trängas med väskan i knät. Emely bredvid med två påsar och en väska. Jag vill ha bil.

Åker till skolan tidigt på måndag. Måste kompletera mitt matte-B-prov klockan nio. Är inte i skolan då. Jaana ville inte förstå mig. Hon är ju själv en som pendlar. Nu kommer jag behöva sitta i skolan från åtta och vänta på att göra mitt prov. Kunde ha kommit till skolan 9.05 istället. Ibland finns det inget värre än oförstående lärare.

Hade tänkt plugga i helgen. Natur och samhäll. Läsa igenom matten. Kom på att jag glömt matten i skåpet tre mil söderut. Skit. Då där går det när man ska försöka vara abitiös. Det går inte alls då.

Ska ändå göra undan lite av samhällen. Har upp till halsen med arbeten nu. Till och med så mycket att jag sitter en fredagskväll. Skandal.