underbar och älskad av alla.

första riktiga måndagen på detta läsår idag. ärligt talat så var det den värsta måndagen på väldigt länge. allt började med att jag hade ställt min fula lilla samsung på tjugo i sex imorse, egentligen får jag sova till sju på måndagar. dessutom var det svinkallt när jag åkte upp till emely i busskuren och väntade på bussen. väl framme i vår tråkiga studiestad så regnade det när vi gick till skolan. skit.

vi hann visserligen upp till E2 innan allas vår bodil kom och låste upp. vlken bedrift. vi hade ett sånt där klassråd man verkligen längtar efter en måndag morgon. gick lite snabbt igenom dagordningen och röstade fram anastasia, sara och linnea till några oerhört betydelsefulla poster inom (o)viktiga områden. men visst, känns det viktigt för bodil att ha ett namn på en fånig lapp så visst, vi ställer upp.

hade vår första filosofi lektion idag med turkka. han påminner mig om min gammla morfar. jag gillade min morfar. började prata om alltings början. riktigt intresseväckande. pratade med riktig inlevelse och skrämde skiten ur oss när han tog ton. men ärligt, jag tror det kan bli ganska intressanta lektioner framöver.

måndagar kommer ta kol på mig om de ska vara lika jobbiga som de var idag. filosofin slutade elva och efter en väldigt långdragen lunch med emely och malin satte vi oss i vårt vackra(!) bibliotek för att studera matematikens baksida. satt från tolv till två och blev inte det minsta klokare. det var jobbigt.

efter lektionen i internationella relationer slutade vi och äntligen var vi på väg hem efter 180 minuters lektion och 30 minuters klassråd. trots detta var klockan fem innan jag kunde slänga upp väskan på soffan och koppla av. äntligen hemma.