Skolan anropar

nu har det då blivit dags för ännu en efterlängtad skolvecka. just måndagar tycker jag är nästintill värdelösa. börjar klockan nio med klassråd, tätt följt av filosofi till elva. håltimme fram till halv tre! nej, men det är väl fullt normalt för oss som åker buss att behöva sitta där och vänta medan våra klasskompisar har möjlighet att gå hem och mysa. jag ska inte klaga! jag är inte bitter. tre timmar och trettiofem minuters hål, det är väl vad alla längtar efter en måndag!

köpte martina haags bok under helgen, underbar och älskad av alla. ska gå och se filmen någon dag också. kanske ska göra det på ett av alla dessa hål vi har. det hinner vi ju nästan med. köpte föresten två böcker, martina-koden också. har inte börjat läst dem än visserligen.

men nu visade det sig att jag har blivit av med min mp3, i ala fall för en vecka framöver så jag kanske ska ta tillfället i akt och läsa på bussen istället. vore nästan ide på att försöka, om jag inte somnar istället. en sak är då säker, och det är att jag nu snart ska upp till emely i busskuren så hon slipper sitta där helt ensam och övergiven.

det finns saker som aldrig slutar förvåna mig. självmordstankar, familjegräl, graviditeter, anlagda bränder, relationstrassel, otrohet och fan och hans moster. ingenting kan förvåna mig längre.


åsa